Volg mij ook op twitter en bloglovin'

dinsdag 3 maart 2015

Energiedrankjes voor je kind?

Als ik energiedrankjes ruik, dan word ik al misselijk. Die zoete kauwgomballen lucht… Ik snap echt niet wat mensen daar lekker aan vinden. Maar dat geeft niet. smaken verschillen. Wat ik alleen niet begrijp is dat die meuk ook aan kinderen verkocht mag worden. Met hoeveel kopjes koffie is de energiedrankjes ook al weer te vergelijken? 4? 5?

In de media worden diverse discussies gevoerd over dit onderwerp. Verschillende experts adviseren om een leeftijdsgrens in te voeren bij de aankoop van die blikjes. Te veel suiker en cafeïne en suiker kan gewoon niet goed zijn voor kinderen. Overgewicht, hartkloppingen en slaapproblemen zijn veel voorkomende problemen bij gebruik van deze drankjes.

Ik ben voor het invoeren van een leeftijdsgrens en aan ouders kan ik alleen maar adviseren om te praten met je kind over het gebruik van energiedrankjes. Net als roken en drugs is dit ook een onderwerp dat bespreekbaar gemaakt moet worden. En dat er niet te licht over dit onderwerp wordt gedacht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten